»SPAUSK ČIA 

IR PADĖK TIEMS, KURIE NEGALI PADĖTI SAU

“BE DEPRESIJOS” – tai 10 savaičių savipagalbos programa internetu,

skirta susiduriantiems su depresijos simptomais.

Energijos trūkumas, išblėsusi motyvacija, prislėgtumas, apatija ir pan. gali turėti labai įvairių priežasčių. Dalis šių priežasčių yra psichologinės, dalis – fiziologinės, kita dalis – susijusios su kasdieniais gyvenimo pasirinkimais. Į pastarąją dalį ir taikysimės šioje programoje. Jūsų kasdieniai pasirinkimai veikia Jūsų kūną ir nuotaiką. Visgi be žemėlapio suprasti, kurie iš jų kenkia, o kurie padeda, gali būti ne taip paprasta. O net ir supratus, be patikimos palydos įgyvendinti kasdienius pokyčius taip pat nėra lengva.

Programa BE DEPRESIJOS ir yra tas žemėlapis, kurį sukūrėme būtent tam, kad informacijos apie pagalbą sau miške nebūtų klaidu ir vieniša. Čia pažymėtas kelias ir nupieštos svarbiausios stotelės. Šis gidas gali sutaupyti laiko, pinigų ir padovanoti galimybę susikurti tokią savijautą ir gyvenimo kasdienybę, kokios ilgitės.

Savipagalbos nauda

      • Mažiau nuovargio ir daugiau energijos.
      • Geresnė nuotaika.
      • Geresnė dėmesio koncentracija ir darbingumas.
      • Kokybiškesnis miegas.
      • Daugiau motyvacijos.
      • Daugiau malonumo jausmo.
      • Mažiau bejėgiškumo ir pasimetimo ir daugiau kontrolės jausmo.
      • Jausmas, kad susigrąžinu gyvenimą į savo rankas.

Gyvai vykusių grupių dalyvių prašėme nuo programos pradžios kiekvieną savaitę vertinti savo būseną testu. Tad žinome, kad:

    • 37 % vykusių grupių užsiėmimų dalyvių depresijos simptomų įvertinimas programos metu balais sumažėjo 50–100 %;
    • kitų 29% dalyvių – 30–50 %.

Tad 66 % visų dalyvių patyrė vidutinį arba reikšmingą simptomų sumažėjimą, kai kurie – visišką jų išnykimą.

 

Kam programa tinkama?

     Ši programa tinka, jei….

  • Pirmas susidūrimas. Gali būti, kad Jums neseniai diagnozavo depresiją, o gal perskaitęs depresijos požymius atpažįstate savo savijautą. Nerimaujate, nesuprantate, kas ir kodėl su Jumis vyksta, nežinote, ką daryti, esate pasimetęs ir ieškote pagalbos. Norite atrasti veiksmingus būdus padėti sau ir jaustis geriau.

  • Seni pažįstami. Gali būti, kad su depresija esate seni pažįstami. Gal su ja susidūrėte jau kelis kartus. Praėjo pirmas šokas, spėjote susivokti, apsiprasti, kažką sužinoti ir šį bei tą išbandyti. Visgi tikitės, kad kol kas išbandėte dar ne viską, kas įmanoma, ir norite rasti daugiau būdų sau padėti, norite geriau suprasti, kodėl vis patenkate į sunkias būsenas, ir padaryti tai, kas nuo Jūsų priklauso, kad to išvengtumėte ateityje. Taip pat jau pradedate suprasti, kad verta sustyguoti ir savo gyvenimo būdą. Gali būti, kad pastebėjote ir kokį nors sezoniškumą, pvz., kad jau ne pirmus metus būtent rudenį ar žiemą Jums tampa daug sunkiau. Tačiau šiais metais žiemą norite jaustis sveikas, darbingas ir energingas.

  • Gyvenimas be skonio. Greičiausiai jau pakankamai ilgą laiką jaučiatės gal ir ne tragiškai, tačiau pakankamai niūriai ir pilkai, nejaučiate gyvenimo skonio ir ieškote būdų išjudėti iš šios sustingusios būsenos. Gal net jaučiate, kad Jūsų būsena palaipsniui blogėja ir nenorite laukti, kol taps dar sunkiau. Gali būti, kad matėte sergančius depresija savo artimuosius ir norite žinoti, kaip galite save apsaugoti nuo to paties.

Jei pastebite tik kai kuriuos arba net visus depresijos simptomus ir esate pasiruošęs sau padėti – ši programa jums tikrai pravers. Tiesą sakant, ji praverstų ir bet kam, kas neturi jokių simptomų. Juk sveiki gyvenimo įpročiai dar niekam nepakenkė.

Tai ne stebuklinga piliulė

Nėra jokių stebuklingų tablečių, paprastų receptų į amžiną laimę ar garantuotų rezultatų.

Ši programa Jums tinka, jei iš tiesų esate nusiteikę pasirūpinti savimi ir norite sužinoti, ką daryti, nuo ko pradėti, kokie būdai yra veikiantys ir efektyvūs.

Jokios žinios nepadės, jei jų netaikysite. Bet jei esate pasiruošę dirbti, net jei pradėsite mažais žingsneliais, bet būsite nuoseklūs ir atkaklūs – šis gidas pravers kelyje.

Nepamirškite, kad tai maratonas, o ne sprintas. Šis žemėlapis ne tik dešimčiai savaičių, o visam gyvenimui. Šios savaitės – tik pradžia. Tai išbandymas to, kas veikia, priimtina ir svarbu būtent Jums. Bet būkite nusiteikę ilgai kelionei.

Kada?

10 savaičių – nuo 2020 m. spalio 16 d. iki gruodžio 18 d..

Programos pradžia

Day(s)

:

Hour(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Kaip?

Visą reikalingą informaciją pasieksite prisijungę prie savo sukurtos paskyros internetu. Jums nereikės niekur eiti, niekur važiuoti ir derinti laiko su savo dienotvarke. Paskaitas galėsite peržiūrėti ten tada, kai Jums bus patogu.

  • Viena 2 valandų videopaskaita su klausimų-atsakymų dalimi per savaitę. Gyvos transliacijos vyks penktadieniais 14.00–16.00 val.
  • Kartu su kitais programos dalyviais galėsite paskaitą stebėti internetu vykstančią gyvai arba iki kitos paskaitos pradžios peržiūrėti jos įrašą Jums patogiu metu.
  • Nagrinėsime ir išbandysime vieną temą vienu metu, t. y., viena savaitė – viena tema.
  • Po kiekvienos aptartos temos išgirsite kitai savaitei rekomenduojamas užduotis.
  • Pradėsime nuo lengviau įgyvendinamų žingsnių, vėliau prijungsime dalykus, kuriems įgyvendinti prireikia daugiau laiko ir pastangų.

Kurdama programą rėmiausi naujausia prieinama informacija, moksliniais tyrimais, naujausiomis teorijomis. Žinoma, tai nereiškia, kad ignoravau seniai patvirtintas tiesas. Visgi nepamiršau ir to, kad požiūriai laikui einant plečiasi, gilėja, vienos idėjos atkrenta, o kitos – keičia kryptį. Tad kalbėsime apie tai, ką naujausio ir jau patvirtinto apie savipagalbos galimybes žinome šiuo metu.

Kartu su Jumis programoje dalyvaus ir kiti žmonės, kurie išgyvena panašius jausmus ir susiduria su panašiais sunkumais.

Turėsite galimybę dalytis patirtimis, klausti ar diskutuoti programoje aptariamomis temomis.

Kiek laiko reikės skirti per savaitę?

  • Dvi valandos gyviems susitikimams arba jų medžiagai perklausyti.
  • Valanda–dvi rekomenduojamoms užduotims atlikti.

Mes rekomenduojame skirti ~4 val. kiekvieną savaitę tam, kad galėtumėte peržiūrėti paskaitas ir išbandyti rekomenduojamą savipagalbą. Žinoma, jei galite skirti daugiau laiko, turėsite galimybę gauti greitesnius ar didesnius rezultatus. Bet jei galite skirti mažiau laiko ar jaučiate, kad šiuo metu turite mažiau jėgų, galėsite atsirinkti ir išbandyti jums svarbiausius būdus, o kitų įgyvendinimą pasilikti ateičiai. Taip pat kai kuriuos naujai išbandomus dalykus galėsite suderinti su tuo, kas jau dabar vyksta jūsų gyvenime, neskirdami jiems papildomo laiko.

Išsami programa

Daugiausia dėmesio skirsime tam, ką galite nuveikti patys – Jūsų gyvenimo būdui. Kurie Jūsų paties kasdieniai pasirinkimai Jums padeda gyventi be depresijos?

Pagrindinės programos temos:

  • Depresija: kas tai, kodėl ir ką man daryti?

Prieš pradedant bet kokius veiksmus, svarbu gerai suprasti, su kuo turime reikalą.

Tad visų pirma kalbėsiu apie dažniausiai kylančius klausimus, susijusius su depresija:

Ką būtent vadiname depresija ir kuo ji skiriasi nuo įprasto liūdesio? Kodėl žmonės susiduria su panašiomis būsenomis? Ar jas galima keisti, daryti joms įtaką, išgydyti, ką galiu padaryti, kad padėčiau pats sau? Kokią dalį visame gydymo kontekste užima savipagalba? Ar įmanoma gyventi taip, kad depresija nebepasikartotų?

  • Mityba

Mūsų žarnynas – vienas iš karališkų tiltų į mūsų kasdienę savijautą. Vienos naujausių depresijos kilmės teorijų kalba apie lėtinį uždegiminį procesą kūne. Vienas iš būdų šį uždegimą sumažinti yra maistas ir mitybos papildai.

Nekalbėsime apie visus įmanomus sveikos mitybos principus. Tačiau kalbėsime apie tuos paprastus žingsnius, kurie gali santykinai lengvai ir greitai pakeisti nusistovėjusį uždegimo disbalansą mūsų kūne ir smegenyse. Sužinosite, kokiais papildais galite papildyti savo kasdienę mitybą, kokių produktų vengti, o kokius įtraukti į savo racioną.

  • Dienotvarkė

Kokie svarbiausi Jūsų dienos elementai? Nuolat lekiate ir bandote viską spėti? O tada vieną dieną nebepakylate iš lovos? O gal atvirkščiai – vis vengiate ir atidedate viską, kas sunku ir kelia įtampą. O tuomet patiriate milžinišką nerimą, kad nespėsite? Yra kokia nors formulė, kuri sustato viską į vietas ar visgi dienotvarkė tinkama tik vaikams mokykloje?

Nuolat aptinku, kad depresijos simptomų patiriantys žmonės patiria ir daug chaoso, susijusio su dienos planavimu ir ilgalaikių tikslų siekimu.

Kalbėsime apie tuos svarbiausius elementus, kurie būtinai turi patekti į Jūsų dieną, jei norite jaustis stabiliau. Na, pavyzdžiui, malonumai ;). Ir, žinoma, ne tik jie.

  • Įkyrios neigiamos mintys

Visi esame patyrę tuos nesibaigiančius srautus nemalonių, bet labai įkyrių minčių ir išgyvenimų po kokios nors nesėkmės, nemalonaus įvykio ar komentaro. Visgi, jei susiduriate su depresijos simptomais, labai gali būti, kad šie įkyrūs nemalonių minčių srautai yra ne atsitiktinė trumpa patirtis, bet įprasta kasdienio gyvenimo rutina.

Labai gali būti, kad net nepastebite, kaip Jūsų mintys nueina klystkeliais ir su savimi nusiveda ir Jūsų nuotaiką. Tad visų pirma mokysimės – pastebėti.

Kai jau pastebite – kas toliau? Kas gali padėti sustabdyti tuos nesibaigiančius srautus situaciškai ir ko reikia ilgalaikėje perspektyvoje?

  • Fizinis aktyvumas

Judėti ar sėdėti?

Reguliarus aktyvus judėjimas keičia smegenis: jis padidina serotonino ir dopamino aktyvumo lygį, kas ypatingai svarbu įveikiant depresiją. Tyrimai rodo, kad aktyvaus judėjimo efektyvumas prilygsta antidepresantų poveikiui, tačiau išlieka ilgiau.

Kaip ir kiek geriausia judėti, kai patiriate depresijos simptomus? Ir kaip pakilti iš lovos, kai atrodo, jog nieko nebenoriu?

  • Šviesa

Ar Jūs jautrus šviesos trūkumui arba jos pertekliui? Vien dėl to, kad tamsu, mūsų nuotaika gali subjurti, miegas sutrikti, o apetitas padidėti. Ir nors depresijos gydymas šviesa nėra itin populiarus – jis saugus ir veiksmingas.

Saulės šviesa – vienas iš svarbių elementų, reguliuojančių mūsų organizmo kasdienius ritmus (alkio, energijos, miego ir kt.). Tad kaip gyventi, kai nuo rudens iki pavasario apsiniaukę? Ar įmanoma apšviesti savo nuotaiką (tiesiogine ir perkeltine prasme)? Kiek ir kokios šviesos mums reikia ir kokius turime būdus (mokamus ir nemokamus) jai gauti?

  • Miegas

Su miego sunkumais susiduria apie 80 % sergančių depresija žmonių. Sunkumai gali būti įvairūs – žmogus prabunda ryte ir nebegali užmigti; miega daugybę valandų ir nesijaučia pailsėjęs; negali užmigti vakare ar prabunda daug kartų naktį. Žinoma, tai tik dar labiau pasunkina būseną.

Laimei, yra ne vienas būdas miego trukmei ir kokybei pagerinti. Apie juos kalbėsime ir, žinoma, juos testuosime.

  • Bendravimas ir vienišumas

Ką daryti, kai nenoriu nieko matyti? Ką daryti, kai neturiu draugų ir jaučiuosi vienišas?

Žmogus, susiduriantis su depresija, neretai jaučiasi prislėgtas, apatiškas, abejingas. Jo / jos gebėjimas patirti malonumą labai susiaurėja. Santykiai – vienas iš mums įprastų gyvenimo malonumų. Tačiau, esant depresijos būsenai, bendrauti gali būti sunku ir nesinorėti. Kiti žmonės gali erzinti ir varginti.

Visgi, kai santykius sumažini iki minimumo – tampa itin vieniša. O ir su savimi pačiu / pačia išbūti būna labai nelengva. Tad ką rinktis?

Juo labiau, kaip būti santykiuose, kurie ne itin malonūs ar net toksiški?

  • Traumos ir depresija

Vaikystėje patirtos traumos (fizinis, seksualinis smurtas, o labiausiai – emocinis) yra glaudžiai siejami su depresija vėliau gyvenime. Trauma – paprastai ne vienkartinis įvykis, o patirčių visuma, kuri tam tikru būdu nuspalvina mano pasaulėžiūrą, būdą būti su savimi ir kurti santykius su kitais. Tai patirtys, kurias mena mūsų kūnas.

Kalbėsime apie būdus nusiųsti kūnui saugumo žinutes.

Kiekvienas iš šių elementų susijęs su depresijos simptomais ir svarbus gerai savijautai – tai žinome iš mokslinių tyrimų. Šioje programoje visi komponentai sujungti į vieną sistemą, kuri yra efektyvesnė nei kiekvienas iš komponentų, įgyvendinamas atskirai.

Kaina

Pinigų grąžinimo garantija

Ar siūlote pinigų grąžinimo garantiją?

7 dienų 100 % pinigų grąžinimo garantija. Neužduodame jokių klausimų.

Nemokamos vietos

NORIU DOVANOTI NEMOKAMĄ VIETĄ

Paaukoti simbolinę 3€ sumą galite trumpuoju numeriu  📞  1404

arba paspaudę šią nuorodą:
👉 #(nebe)NORIUGYVENTI

Paaukoti pinigai bus skiriami depresija sergantiems ar jos simptomus jaučiantiems žmonėms, kurie savo lėšomis dalyvauti programoje neišgali.

Padėkime jiems atrasti norą gyventi!

NORIU GAUTI NEMOKAMĄ VIETĄ

Norite pasinaudoti galimybe gauti nemokamą vietą programoje?

Parašykite mums laišką adresu savipagalba@depresijosgydymas.lt – trumpai papasakokite apie save, kodėl manote, kad Jums ši programa tiktų ir kodėl norite joje dalyvauti?

Nemokamų vietų skaičius priklausys nuo to, kiek pinigų nemokamoms vietoms bus padovanota.

Atsiliepimai

Maniau, kad jau ir taip daug žinau apie depresiją ir pagalbą sau. Daug buvau skaičiusi jau prieš tai. Abejojau, ar verta dalyvauti programoje, abejojau, ar ką nors naujo ten išgirsiu. Tačiau sužinojau naujų dalykų. Nors domiuosi mityba, bet nebuvau girdėjusi, kad yra svarbus omega-3 ir omega-6 santykis organizme, tyrimų duomenys sumotyvavo sportuoti, informacija apie šviesą man buvo labai svarbi ir nauja. Man taip pat buvo labai svarbu žinoti, kad visa programa paremta moksliniais tyrimais. (Kamilė, 27 m.)

Kamilė, 27 m.

Atsirado daugiau sąmoningumo ir aiškaus supratimo, kuo būtent savo dienotvarkėje svarbu pasirūpinti. Dabar skiriu daugiau dėmesio sau. Anksčiau buvo daugiau autopiloto, o dabar aiškiai skiriu svarbias gyvenimo sritis, kuriomis verta pasirūpinti. Gavau didesnį kontrolės jausmą, o anksčiau kontrolę buvau atidavęs vaistams. (Tadas, 32 m.)

Tadas, 32 m.

Labai svarbus jausmas, kad nesi vienas, kuris kenčia. Mano aplinkoje visi sveiki, tad jaučiausi kitokia. Pabuvus su kitais, kurie sprendžia panašius klausimus, pradėjau drąsiau kalbėtis apie savo patyrimus su šeima arba draugais. Atsirado daugiau susitaikymo ir priėmimo, daugiau atlaidumo sau. (Gabrielė, 44 m.)

Gabrielė, 44 m.

Man buvo svarbus reguliarumas ir nauja informacija, padėjo lentelės savęs stebėjimui ir svarbu buvo pabaigoje pamatyti savo simptomų pokyčio grafiką. Šalutinis efektas – kad sustiprėjo mano imunitetas. Tikrai sumotyvavo sportuoti ir prisiimti atsakomybę už savo savijautą. (Arūnas, 19 m.)

Arūnas, 19 m.

* Saugant privatumą visų dalyvių vardai pakeisti.

**Dalyvių atsiliepimai iš gyvai vykusių programos grupių užsiėmimų.