ŠVIESOS TERAPIJOS PROGRAMA

Būtina išankstinė registracija telefonu, el. paštu arba internetu.
PIRMOS KONSULTACIJOS TRUKMĖ – 50 MIN.

KONSUTUOJAME SUSITIKUS GYVAI ARBA INTERNETU (video pokalbis). Tarpinės konsultacijos vyksta telefonu.

ŠVIESOS TERAPIJOS PROGRAMOS KAINA:

Šviesos terapijos programos kaina sudaryta iš dviejų dalių – konsultacijų ir šviesos terapijos prietaiso nuomos arba įsigijimo. Galite rinktis iš dviejų variantų:

260 Eur – konsultacijos + šviesos terapijos akinių 4 savaičių NUOMA.

380 Eur  – konsultacijos + šviesos terapijos akinių PIRKIMAS.

Aušra Mockuvienė

Aušra Mockuvienė

Depresijos gydymo centro vadovė ir klinikinė psichologė
Plačiau >>

+370 614 71103
ausra@depresijosgydymas.lt

Antanas Mockus

Antanas Mockus

Depresijos gydymo centro įkūrėjas ir klinikinis psichologas
Plačiau >>

+370 682 51402
antanas@depresijosgydymas.lt

ŠVIESOS TERAPIJA

Kas tai yra?

Šviesos terapijos metu naudojami ryškią šviesą skleidžiantys šviesos terapijos prietaisai: šviesos terapijos kambariai, lempos arba akiniai. Šviesos terapijos prietaisų tikslas – kompensuoti natūralios šviesos trūkumą.

Ryški šviesa reguliuoja mūsų cirkadinius (kasdienius) kūno ritmus. Jei negauname pusvalandžio ryškios šviesos kasdien (kas labai tikėtina nuo spalio iki kovo mėnesių), mūsų cirkadiniai ritmai sutrinka. Kartu su jais sutrinka ir kūno sistemos: miego ritmas ir kokybė, energijos lygis, nuotaika, apetitas, gebėjimas susitvarkyti su stresu. Kai visa tai užtęsia, gali atsirasti depresijos simptomai.

Šviesos terapija yra pirmo pasirinkimo gydymas žmonėms, sergantiems sezoniniu afektiniu sutrikimu. Sezoninis afektinis sutrikimas – tai depresijos tipas, kurį žmogus patiria kiekvienais metais, paprastai tamsiuoju metų laiku (rudenį-žiemą). Šviesos terapija taip pat naudojama gydyti ir kitiems depresiniams sutrikimams.

Kodėl verta rinktis?

  • Norite išbandyti saugų gydymą, kuris turi nedaug šalutinių efektų.
  • Norite papildyti jau esamą gydymą antidepresantais arba psichoterapija.
  • Ieškote alternatyvų medikamentiniam gydymui dėl nėštumo, žindymo ar organizmo jautrumo vaistų šalutiniams efektams.
  • Norite rasti būdą padedantį sumažinti vartojamų medikamentų dozes.
  • Ieškote alternatyvų psichologiniam konsultavimui ar psichoterapijai.

Kam skirta?

  • Sergantiems sezoniniu afektiniu sutrikimu – tai pirmo pasirinkimo gydymas. Visų pirma, su patiriama būsena jis susijęs priežasties – pasekmės ryšiais. Jei jaučiatės blogiau dėl šviesos trūkumo, jos kompensavimas – yra pirmas ir tiesioginis kelias jaustis geriau.
  • Patiriantiems šviesos trūkumo simptomus tamsiuoju metų periodu:  energijos trūkumas ir mieguistumas, padidėjęs saldumynų noras, nors miegate ilgiau nei vasarą, tačiau atsikeliate pavargęs.
  • Sergantiems nesezonine depresija: klinikine depresija, pogimdymine depresija, chroniška depresija (2 m. ir ilgiau), bipoliniu sutrikimu, paaugliams ir vyresniems žmonėms
  • Bipolinio sutrikimo depresijos fazės metu. Šiuo atveju svarbu žinoti kaip ir kada šviesos terapiją naudoti saugiai.

Efektyvumas

  • Sergantiems sezoniniu afektiniu sutrikimu

Šviesos terapijos taikymas gydyti nuotaikos sutrikimams yra sąlyginai jauna sritis. Tyrimai pradėti 1982 m.

Labiausiai ištirta sritis – šviesos terapijos taikymas sezoniniu afektiniu sutrikimu (SAS) sergantiems žmonėms. Šviesos terapija laikoma pirmo pasirinkimo gydymu sergantiems SAS. Tyrimai rodo, kad taikant šviesos terapiją SAS gydymui, remisija pasiekiama 55-60% atvejų.

  • Sergantiems klinikine depresija, pogimdymine depresija, chroniška depresija (2 m. ir ilgiau), bipoliniu sutrikimu,  paaugliams ir vyresniems žmonėms

Tyrimų nagrinėjančių šviesos terapijos poveikį ne seznoninės depresijos gydymui yra gerokai mažiau. Visgi paprastai daroma išvada, kad šviesos terapija yra žemos rizikos gydymas, kuris gali būti naudojamas kaip prevencija, intervencija arba puikus papildomas depresijos gydymo būdas.

Kiek laiko gali tekti laukti efekto ir koks jis gali būti?

Dažniausiai šviesos terapijos efektas pradedamas pastebėti jau per pirmąją jos taikymo savaitę, tačiau kartais teigiamam poveikiui pajusti reikia iki šešių savaičių. Žmonės, naudojantys šviesos terapiją, pirmiausia pastebi, kad pagerėja jų miego kokybė (lengviau užmigti ir atsikelti), pagerėja nuotaika, atsiranda daugiau energijos.

Galimi šalutiniai poveikiai

Manoma, kad šviesos terapijos šalutiniai efektai yra sąlyginai lengvi, nepavojingi ir, tinkamai sureguliavus šviesos terapijos parametrus, per savaitę praeinantys:

  • Didesnis susierzinimas, dirglumas, jausmas, kad esi pernelyg energingas;
  • Galvos skausmas;
  • Pykinimas;
  • Akių dirglumas arba sausumas;
  • Sunkumai užmigti vakare;
  • Padidėjęs nuovargis;
  • Hipomanijos arba manijos epizodas (sergantiems bipoliniu sutrikimu).

ŠVIESOS TERAPIJOS PROGRAMA

Ar galiu šviesos terapiją taikyti savarankiškai?

Taip, galite. Išsirinkite ir įsigykite šviesos terapijos prietaisą. Universalios rekomendacijos yra – 30 min. ryškios šviesos ryte, pirmą valandą atsibudus. Didžiąjai daliai šviesos terapija efektyviausia ją naudojant tarp 6.00 val. ir 7.30 val. ryte.

Tad kodėl sukūrėme šią programą?

Naujausios mokslininkų, tyrinėjančių šviesos terapijos efektyvumą, rekomendacijos – individualiai parinkti šviesos terapijos taikymo parametrus kiekvienam sergančiąjam.

Patys taikydami šviesos terapiją savo klientams pastebėjome, kad savarankiškas jos taikymas ne visada pasiteisina:

  • iškyla nemažai klausimų, į kuriuos nėra paprasta rasti atsakymus;
  • neaišku, ką daryti, jei šviesos terapija neveikia ar yra nepakankamai efektyvi;
  • neaišku, ar ji tikrai nėra veiksminga konkrečiam žmogui ar tik netinkamai taikoma;
  • universalios rekomendacijos skamba labai paprastai ir yra tinkamos didelei daliai žmonių. Tačiau norint, kad gydymas būtų saugus ir efektyvus, vieniems šviesos terapijos seansai turės trukti 5 min. per dieną, kitiems – 1 val.. Daugeliui efektyviausi bus rytiniai seansai, kai kuriems – saugiausi dieną, kitiems – vakare. Tad universalios rekomendacijos tinkamos “visiems”, neretai netinka konkrečiam žmogui.

Šviesos terapijos taikymo konsultacijos

  • Individualumas. Individualiai parenkame šviesos terapijos seansų laiką, trukmę ir intensyvumą atsižvelgdami į konkretaus žmogaus emocinę ir fizinę sveikatą, miego ypatumus ar miego sutrikimų pobūdį, jautrumą šviesos kiekio didėjimui ir mažėjimui, patiriamus šalutinius reiškinius ir subjektyvius faktorius.
  • Stebėjimas. Viso proceso metu stebime šviesos terapijos poveikį, Jūsų būsenos pokyčius, jei reikia adaptuojame šviesos terapijos seansų planą ir padedame išspręsti kitus pakeliui kylančius klausimus.
  • Efektyvumas ir saugumas. Šios individualios rekomendacijos gerokai padidina tikimybę, kad šviesos terapija Jums bus efektyvi ir saugi.
  • Informacija. Suteikiame tinkamą informaciją apie kitus gydymo / savipagalbos būdus.

Kaip veikia šviesos terapijos programa?

  • Trukmė. 4 savaitės kasdienių šviesos terapijos seansų. Tai yra laikas, per kurį paprastai galima pajusti šviesos terapijos poveikį ir išmokti ja savarankiškai naudotis ateityje.
  • Šviesos terapijos taikymo konsultacijos (trys 50 min. konsultacijos susitinkant gyvai arba internetu (video pokalbis) ir trys 15-20 min. konsultacijos telefonu).

Pirma konsultacija – 50 min. gyvai arba internetu

Būsenos įvertinimas ir informacijos surinkimas, šviesos terapijos tinkamumo įvertinimas, rekomenduojamų gydymo būdų aptarimas.

Antra konsultacija – 50 min. gyvai arba internetu

Šviesos terapijos seansų plano sudarymas. Po šios konsultacijos jau pradedame šviesos terapijos taikymą.

Trys tarpinės konsultacijos – 15-20 min. telefonu (kartą per savaitę)

Šviesos terapijos efektyvumo, šalutinio poveikio ir būsenos pokyčių stebėjimas. Šviesos terapijos plano koregavimas.

Baigiamoji konsultacija – 50 min. gyvai arba internetu

Šviesos terapijos rezultatų įvertinimas ir aptarimas. Tolesnių gydymo / savipagalbos galimybių aptarimas. Atkryčio rizikos ir būdų jai sumažinti aptarimas.

  • Šviesos terapijos akiniai

Mes dirbame su šviesos terapijos akiniais, nes didžiajai daliai mūsų klientų juos naudoti patogiausia. Tam nereikia papildomo laiko, nesate “pririštas” prie vienos vietos. Su šviesos terapijos akiniais galite laisvai judėti namuose, o gal net ir darbe ar kavinėje. Šviesos terapija gali veikti tik tuomet, jei ją realiai naudosite, tad naudojimas turi būti patogus ir tinkamas Jūsų gyvenimo būdui.Šviesos terapijos akiniai

  • Kam šviesos terapija netinka? 

Absoliučių kontraindikacijų naudoti šviesos terapiją nėra, tačiau yra galimos rizikos, kurias svarbu įvertinti prieš pradedant šviesos terapiją. Būtent jas Jums padės įvertinti mūsų specialistai pirmoje konsultacijoje. Jos metu išklausysime svarbiausią informaciją apie jūsų situaciją ir rekomenduosime Jums tinkamus gydymo būdus, įvertinsime, ar šviesos terapija yra tinkamiausias pasirinkimas šiuo metu.

  • Nuo ko pradėti?

Pradėti šviesos terapiją siūlome nuo registracijos į pirmąją konsultaciją. Jos metu įvertinsime, ar šviesos terapija yra tinkamas gydymas Jums šiuo metu, aptarsime kitas gydymo / savipagalbos galimybes.