Jūsų Burnso depresijos skalės testo rezultatas

Užsirašykite šį skaičių, kad kitą kartą atlikdami Burnso depresijos skalės testą galėtumėte palyginti gautus rezultatus.

RezultatasDepresijos lygis*
0 – 5Depresijos nėra. Jaučiatės ypač gerai.
6 – 10Vis dar atitinka normą, bet greičiausiai jaučiatės kiek prislėgtas. Yra erdvės pokyčiams į gera, nedidelis psichologinis „sureguliavimas“ jums visai praverstų.
11 - 25Jūsų depresija lengvos formos ir labai stipriai jaudintis dėl to nereikėtų, tačiau jei toks rezultatas išlieka daugiau nei kelias savaites, vertėtų apsvarstyti galimybę kreiptis į profesionalą. Psichologo konsultacijos arba kiti ne medikamentiniai depresijos gydymo būdai gali sparčiai pagerinti sveikimą.
Kai kurie žmonės apimti lengvos depresijos gyvena metų metus, kartais net didžiąją savo gyvenimo dalį ir apie tai nė neįtaria. Lengvos formos chroniška depresija, kuri vis tęsiasi ir tęsiasi, vadinama distimija. Išties tai reiškia, kad didžiąją laiko dalį žmogus yra paniuręs ir nusiteikęs negatyviai. Visi tikriausiai pažįsta tokių žmonių, o gal ir patys esate įklimpę į pesimizmo liūną.
26 – 50Jūsų depresija vidutinio sunkumo. Tačiau neapsirikite dėl termino „vidutinis“. Toks rezultatas gali reikšti gana sunkius išgyvenimus. Daugumai iš mūsų pasitaiko trumpų laikotarpių, kai jaučiamės visai prastai, bet paprastai jie pasibaigia. Jei rezultatas toks išlieka daugiau nei dvi savaites, būtinai kreipkitės pagalbos į specialistą.
51 - 100Patiriate sunkią ar net labai sunkią depresiją. Jūsų kančia gali būti beveik nepakeliama, ypač jei surinkote daugiau nei 75 balus. Jūsų nuotaikos tikriausiai labai nemalonios, galbūt net pavojingos, nes toks sielvartas ir beviltiškumo jausmas gali kelti mintis apie savižudybę. Laimei, sėkmingas gydymas įmanomas. Kartais sunkiausios depresijos pasiduoda greičiausiai. Kreipkitės į patikimą ir patyrusį gydytoją.

* Visiems, nuolat surenkantiems daugiau nei 10 balų, praverstų profesionali pagalba. Jei turite minčių apie savižudybę, nedelsdami kreipkitės į psichikos sveikatos specialistus.

Šaltinis: David D. Burns, M.D. (2013). Geros nuotaikos vadovas: nauja emocijų terapija. Vilnius: Žmogaus studijų centras. 36-41 p.