Šiuo metu galimybės rezervuoti vietą programoje savipagalbos gidas internetu “Be depresijos” (savipagalba.lt) nėra, tačiau galite užsiregistruoti į laukiančiųjų sąrašą. 👉

Palikę savo el. pašto adresą, pirmieji gausite informaciją apie programos pradžią, jos kūrimo etapus ir išsamų turinį.

BE DEPRESIJOS 

savipagalbos gidas internetu

KAS TAI?

“BE DEPRESIJOS” – tai 10 savaičių savipagalbos programa internetu susiduriantiems su depresijos simptomais. 

REZULTATAI / NAUDA?

    • Mažiau nuovargio ir daugiau energijos;
    • Geresnė nuotaika;
    • Geresnė dėmesio koncentracija ir darbingumas;
    • Kokybiškesnis miegas;
    • Daugiau motyvacijos;
    • Daugiau malonumo jausmo;
    • Mažiau bejėgiškumo ir pasimetimo ir daugiau kontrolės jausmo;
    • Jausmas, kad susigrąžinu gyvenimą į savo rankas.

Dalyvių prašome nuo programos pradžios kiekvieną savaitę vertinti savo būseną depresijos testu. Tad žinome, kad:

    • 37% vykusių grupių dalyvių depresijos simptomų įvertinimas programos metu balais sumažėjo 50-100%;
    • kitų 29% dalyvių – 30-50%.
    • Tad 66% visų dalyvių patyrė vidutinį arba reikšmingą simptomų sumažėjimą, kai kurie – pilną jų išnykimą.

KADA?

Nuo 2020 m. spalio vidurio iki gruodžio vidurio.

KAIP?

  • 10 savaičių.
  • Internetu, tad niekur nereikės keliauti.
  • Viena 2 valandų video paskaita per savaitę. Galėsite paskaitą stebėti vykstančią gyvai ir užduoti klausimus arba iki kitos paskaitos peržiūrėti ją jums patogiu metu.
  • Po kiekvienos aptartos temos išgirsite rekomenduojamas užduotis kitai savaitei.

Žingsnis po žingsnio

  • Nagrinėsime ir išbandysime vieną temą vienu metu, t.y., viena savaitė – viena tema.
  • Keliausime mažais žingsneliais.
  • Pradėsime nuo lengviau įgyvendinamų žingsnių, vėliau prijungsime dalykus, kuriems įgyvendinti prireikia daugiau laiko ir pastangų.

Pagrindinės temos

Daugiausia dėmesio skirsime tam, ką galite nuveikti patys – Jūsų gyvenimo būdui. Kurie Jūsų paties kasdieniai pasirinkimai Jums padeda gyventi be depresijos?

Kalbėsime apie:

  • mitybą,
  • dienotvarkę,
  • fizinį aktyvumą,
  • ryškios šviesos įtaką savijautai,
  • miego sunkumus,
  • bendravimą ir vienišumą,
  • laimės ir vertybių ryšį.

Kiekvienas iš šių elementų susijęs su depresijos simptomais ir svarbus gerai savijautai – tai žinome iš mokslinių tyrimų. Šioje programoje visi komponentai apjungti į vieną sistemą, kuri yra efektyvesnė nei kiekvienas iš komponentų įgyvendinamas atskirai.

Naujausia informacija

Kurdama programą rėmiausi naujausia prieinama informacija, moksliniais tyrimais, naujausiomis teorijomis. Žinoma, tai nereiškia, kad ignoravau seniai patvirtintas tiesas. Visgi nepamiršau ir to, kad požiūriai laikui einant plečiasi, gilėja, vienos idėjos atkrenta, o kitos – keičia kryptį. Tad kalbėsime apie tai, ką naujausio ir jau patvirtinto apie savipagalbos galimybes žinome šiuo metu.

Programos kūrėja ir vedančioji

Aušra Mockuvienė, Depresijos gydymo centro vadovė ir psichologė.

AR MAN TAI TINKA?

Ši programa Jums tinka, jei….

  • Pirmas susidūrimas. Gali būti, kad Jums neseniai diagnozavo depresiją, o gal perskaitęs depresijos simptomus atpažįstate savo savijautą. Nerimaujate, nesuprantate, kas ir kodėl su Jumis vyksta, nežinote, ką daryti, esate pasimetęs ir ieškote pagalbos. Norite atrasti veiksmingus būdus padėti sau ir jaustis geriau.

  • Seni pažįstami. Gali būti, kad su depresija esate seni pažįstami. Gal su ja susidūrėte jau kelis kartus. Praėjo pirmas šokas, spėjote susivokti, apsiprasti, kažką sužinoti ir šį bei tą išbandyti. Visgi tikitės, kad kol kas išbandėte dar ne viską, kas įmanoma, ir norite rasti daugiau būdų sau padėti, norite geriau suprasti savo ligą ir kuo rečiau su ja susidurti ateityje. Taip pat jau pradedate suprasti, kad verta sustyguoti ir savo gyvenimo būdą. Esate pasiruošęs padaryti viską, ką galite, kad sumažintumėte depresijos pasikartojimo tikimybę. Gali būti, kad pastebėjote ir kokius nors sezoniškumus, pvz., kad jau ne pirmus metus būtent rudenį ar žiemą Jums tampa daug sunkiau. Tačiau šiais metais žiemą norite jaustis sveikas, darbingas ir energingas.

  • Gyvenimas be skonio. Greičiausiai jau pakankamai ilgą laiką jaučiatės gal ir ne tragiškai, tačiau pakankamai niūriai ir pilkai, nejaučiate gyvenimo skonio ir ieškote būdų išjudėti iš šios sustingusios būsenos. Gal net jaučiate, kad Jūsų būsena palaipsniui blogėja ir nenorite laukti kol taps dar sunkiau. Gali būti, kad matėte sergančius depresija savo artimuosius ir  norite žinoti, kaip galite save apsaugoti nuo to paties.

Apibendrinant – jei pastebite tik kai kuriuos arba net visus depresijos simptomus ir esate pasiruošęs sau padėti – ši programa jums tikrai pravers. Tiesą sakant, ji praverstų ir bet kam, kas neturi jokių simptomų. Juk sveiki gyvenimo įpročiai dar niekam nepakenkė.

Norite daugiau sužinoti apie depresijos simptomus? Spauskite čia! 

DALYVIŲ ATSILIEPIMAI

  • Maniau, kad jau ir taip daug žinau apie depresiją ir pagalbą sau. Daug buvau skaičiusi jau prieš tai.  Abejojau, ar verta dalyvauti programoje, abejojau, ar ką nors naujo ten išgirsiu. Tačiau sužinojau naujų dalykų. Nors domiuosi mityba, bet nebuvau girdėjusi, kad yra svarbus omega-3 ir omega-6 santykis organizme, tyrimų duomenys sumotyvavo sportuoti, informacija apie šviesą man buvo labai svarbi ir nauja. Man taip pat buvo labai svarbu žinoti, kad visa programa paremta moksliniais tyrimais. (Kamilė, 27 m.)

  • Labai svarbus jausmas, kad nesi vienas, kuris kenčia. Mano aplinkoje visi sveiki, tad jaučiausi kitokia. Pabuvus su kitais, kurie sprendžia panašius klausimus, pradėjau drąsiau kalbėtis apie savo patyrimus su šeima arba draugais. Atsirado daugiau susitaikymo ir priėmimo, daugiau atlaidumo sau. (Gabrielė, 44 m.)

  • Atsirado daugiau sąmoningumo ir aiškaus supratimo, kuo būtent savo dienotvarkėje svarbu pasirūpinti. Dabar skiriu daugiau dėmesio sau. Anksčiau buvo daugiau autopiloto, o dabar aiškiai skiriu svarbias gyvenimo sritis, kuriomis verta pasirūpinti. Gavau didesnį kontrolės jausmą, o anksčiau kontrolę buvau atidavęs vaistams. (Tadas, 32 m.)

  • Man buvo svarbus reguliarumas ir nauja informacija, padėjo lentelės savęs stebėjimui ir svarbu buvo pabaigoje pamatyti savo simptomų pokyčio grafiką. Šalutinis efektas – kad sustiprėjo mano imunitetas. Tikrai sumotyvavo sportuoti ir prisiimti atsakomybę už savo savijautą. (Arūnas, 19 m.)

* Saugant privatumą visų dalyvių vardai pakeisti.