ATVIROS MINDFULNESS PRAKTIKOS

Kassavaitinės Mindfulness praktikos: “Sąmoningumo pauzė“


Kiekvienos savaitės susitikimas skirtas tam tikrai temai. Tai reiškia, kad kiekvieną susitikimą išbandome kažką nauja. 
Registracija perkant bilietą ČIA
Užsiėmimo tikslas

– lavinti dėmesį;
– ugdyti sąmoningumą;
– kartu su kitais dalyviais išgirsti ir pasidalinti įžvalgomis, bei gauti vedančio psichologo pastebėjimus.

Nauda

Mūsų dėmesys yra vienas labiausiai “apkrautų” psichinės veiklos procesų. Kasdien visi blaškomės tarp gausybės darbų, pareigų ir norų. Nors persiplėšk! Laiko nurimti, stabtelti, skirti laiko sau – visai nelieka. Šis laikas skirtas tam. Ir ne tik tam! Šios praktikos padeda lavinti dėmesį, ugdyti sąmoningumą, smalsumą, kantrybę bei pasitikėjimą savimi.

Kassavaitinės Dėmesingo įsisąmoninimo (angl. Mindfulness) grupinės praktikos (dar vadinamos meditacijomis) skirtos:

– naujokams, norintiems susipažinti su šiomis praktikomis;
– jau praktikuojantiems žmonėms, norintiems palaikyti ir pastiprinti šį įgūdį, taip pat išbandyti naujus meditacijų būdus.

Kaip pasiruošti

Nereikia jokio išankstinio pasiruošimo. Tiesiog įsigykite bilietą iš anksto ir pasistenkite nevėluoti.

Užsiėmimo struktūra

Pradedame lygiai nurodytu laiku. 10-15 minučių skiriama įžangai, tuomet 30-45 minutes medituojame su psichologo instrukcijomis gyvai ir 20-30 minučių skiriame aptarimui bei klausimams – atsakymams.

Užsiėmimą veda

Paulius Rakštikas, psichologas, Dėmesingo įsisąmoninimo sertifikuotas instruktorius. Paulius jau daugiau nei 10 metų gilinasi į patyrimu grįstus metodus, skaito psichologijos paskaitas Lietuvos aukštosiose mokyklose, veda mokymus organizacijose bei pats mokosi to, ko dar nespėjo išmokti. Vienas didžiausių iššūkių Pauliui – suderinti daugybę skirtingų veiklų, kurios jam patinka; taip pat nepamiršti kasdien pažaisti su trimis vaikais, kurie kovoja dėl dėmesio labiau, nei kitos gyvenimo sritys. Paulius sako, kad Mindfulness tema ir atsirado jo gyvenime, kaip būdas vis labiau suderinti atskiras gyvenimo sritis į vieną harmoningą visumą. Ar ne per didelis noras?

Interviu su Pauliumi galite paskaityti čia

Jei norite Mindfulness užsiėmimų jūsų organizacijoje, susisiekite tiesiogiai el. paštu: paulius@laikaspauzei.lt

Plačiau apie Mindfulness


Sąmoningumo ugdymas, lavinant dėmesį, žmonijos istorijoje naudojamas įvairiose kultūrose tūkstančius metų. Tačiau tik ne taip seniai (maždaug prieš 50 metų) ši praktika sulaukė mokslo susidomėjimo. Prie to svariai prisidėjo medicinos profesorius Jon Kabat-Zinn iš Jungtinių Amerikos Valstijų, sukūręs Dėmesingu įsisąmoninimu grįstą streso valdymo programą (angl. Mindfulness-based stress reduction, MBSR). Šios ir panašių programų pagrindu yra įvairios rytietiškos praktikos, skirtos dėmesingumui ir sąmoningumui lavinti, jos adaptuotos “vakarietiškam” šių laikų žmogui ir jų efektyvumas pagrįstas daugybe mokslinių tyrimų. Galbūt todėl dėmesingas įsisąmoninimas jau keletą dešimtmečių taip sparčiai populiarėja ne tik medicinoje (kenčiantiems fizinius ir emocinius skausmus bei pasikartojančios depresijos prevencijai), bet ir švietimo, sporto, darbo aplinkoje, netgi politikoje.

Mokymų metu išmokti principai gali būti pritaikyti įvairiose gyvenimo srityse, siekiant gyventi sąmoningesnį, harmoningesnį ir pozityvesnį gyvenimą.

 

Nuotraukoje Paulius su Jon Kabat-Zinn džiaugiasi akimirka 🙂