Kaip būti šalia?

Kaip buti salia

1. Palaikykite nuolatinį ryšį.

Skambinkite, rašykite žinutes, atvirutes arba laiškus, aplankykite sergantįjį namuose. Tai sergančiam žmogui parodys, kad būsite šalia, kas beatsitiktų. Yra daugybė būdų likti ryšyje su žmogumi, kuris Jums rūpi. Stenkitės susitikti taip dažnai, kaip galite, kol tai nevargina Jūsų ir sergančiojo.

2. Išeikite pasivaikščioti kartu.

Jūsų artimasis gali pasijusti bent kiek geriau, jei praleis truputį laiko bendraudamas, išėjęs iš namų ir judėdamas. Sergančiam depresija žmogui sunku imtis iniciatyvos, tad gali būti nelengva išjudėti iš namų, tačiau jei pasiūlysite savo pagalbą ir nuveikti ką nors malonaus gryname ore, jam gali būti lengviau. Neturite kartu nubėgti maratono, tačiau pusvalandžio pasivaikščiojimas greitu žingsniu būtų labai naudingas.

3. Išvažiuokite kartu į gamtą.

Kai kurie moksliniai tyrimai rodo, kad buvimas gamtoje mažina streso lygį, atpalaiduoja ir pakelia nuotaiką. Vaikščiojimas žaliuose plotuose padeda žmogaus protui patirti į meditaciją panašią atsipalaidavimo būseną, kas bent kiek gali palengvinti būseną.

4. Mėgaukitės saule kartu.

Saulės šviesa ypatingai svarbi kūno biologiniam laikrodžiui sureguliuoti. Šis vidinis laikrodis atsakingas už miegą, energijos lygį ir apetitą. Taip pat mūsų oda gaudama saulės pradeda gaminti vitaminą D, kuris taip pat susijęs su geresne nuotaika. Tad drąsiai leiskite laiką saulės šviesoje kartu.

5. Paskatinkite savo draugą ieškoti naujų interesų arba neapleisti senųjų.

Net laikinas dėmesio perkėlimas gali veikti teigiamai. Neverta versti ar perdėtai įkalbinėti užsiimti rimtais ir daug energijos reikalaujančiais interesais, nes tam gali trūkti jėgų. Tačiau švelnus paskatinimas ir palaikymas rasti arba išlaikyti įdomias veiklas gali padėti.

Galite rasti savo draugui gerų knygų, kurios palaiko ir įkvepia. Galite skaityti kartu parke arba aptarti knygas jas jau perskaitę. Atsineškite savo mėgstamo režisieriaus filmą. Galite pasiūlyti arba kartu užsiimti kūrybine veikla: piešimas, fotografavimas, rašymas ir t.t.

6. Pastebėkite ir įvertinkite savo draugo pasiekimus.

Pastebėkite net mažus ir atrodytų nereikšmingus. Išeiti iš namų į parduotuvę sergančiam depresija žmogui kartais gali būti tikras iššūkis.

7. Būkite šalia kasdieniame gyvenime.

Galite palaikyti ir paskatinti savo mylimą žmogų užsiimti nauja veikla ar išeiti pasivaikščioti, tačiau kartais būti šalia kasdienybėje yra svarbiausia, ką galite padaryti. Būti šalia tokiose būtinose ir nuobodžiose veiklose, kaip maisto gamyba, ėjimas apsipirkti, skalbimas ir namų tvarkymas – yra labai didelė parama. Tai padeda jaustis mažiau vienišu ir palengvina buitinę naštą.

8. Pasakykite, kad esate pasiruošęs padėti, kai tik Jūsų prireiks.

Žmogui, sergančiam depresija, reikalinga nuolatinė parama. Leiskite savo artimajam žinoti, kad galėsite jį nuvežti į susitikimus, padėsite laikytis grafiko (pvz., galite paskambinti rytais ir padėti atsikelti dienos darbams) ar galėsite jam padėti kitais jam svarbiais būdais, kol jis kovoja su depresija.

PASIDALINKITE:



Kitas straipsnis