Depresija yra liga

Depresija yra liga

Esu labai dėkinga drąsiems ir smalsiems žmonėms, kurie atėjo į pirmą paskaitą depresija sergančiųjų artimiesiems. Sutikau žmones su savo sunkiomis ir skaudžiomis istorijomis, pasimetusius, bet pasiruošusius padėti ir būti šalia.
Kelios svarbiausios mintys, kuriomis norisi pasidalinti po pirmo susitikimo:

1. Depresija yra liga

Ne „tipo liga“, ne „išsidirbinėjimas“, ne „netikra ir nerimta liga palyginus su skrandžio opa“… Tai tokia pat tikra liga, kaip atviras kojos lūžis, kaip diabetas, kaip infarktas, kaip gripas su aukšta temperatūra… Ir neretai sunkesnė už pastarąsias, ypatingai tuo, kad tiek daug ko negali, o aplinkiniai to net nepastebimi arba nevertina rimtai.
Kaip sakė paskaitos dalyviai – labai palengvėja, kai priimi, kad tavo artimasis serga, kai nustoji su savimi diskutuoti ir tai neigti.
Depresija – tai ne bloga nuotaika ar uždaras gyvenimo būdas, tai – liga, nuo kurios niekas nėra apsaugotas. Tai itin tikra kančia, tai būsena, kuri paveikia visą žmogaus organizmą: jo jausmus, elgesį, smegenis ir visą kūną. Apie depresijos simptomus išsamiai: Depresija simptomai.
Karts nuo karto sergantys depresija žmonės skausmingai prašo jų artimiesiems perduoti žinutę: „Pasakykite jiems, kad aš sergu, aš iš tikrųjų sergu ir negaliu tiesiog susiimti!“.

2. Būtina pasirūpinti savimi

Ne pirmą kartą pastebiu, kad artimieji būna pervargę, išsekę, kupini jausmų, su kuriais neaišku, kaip būti. Visas jėgas atiduoda sergančio gelbėjimui ir tame kelyje pameta save.
Jaučiatės kalti, jei atsipalaiduojate, jaučiatės kalti, jei linksminatės ar gerai leidžiate laiką, kai tuo tarpu mylimas žmogus kenčia? Žinau. Tačiau turite pasirūpinti savimi. Ir tikrai ne tik tam, kad galėtumėte ir toliau būti ramsčiu, padėti sergančiam ir turėti jėgų juo pasirūpinti. Tai pat ne tik tam, kad rodytumėte sveiko ir kokybiško gyvenimo pavyzdį ir padėtumėte sau ir sergančiajam išlaikyti viltį. Turite pasirūpinti savimi visų pirma dėl savęs. Jei kas nors šalia kenčia, tai nereiškia, kad nebegalime juoktis ir gerai leisti laiko. Tai nėra nusikaltimas! Pasaulyje nuolat kas nors kenčia ar badauja, bet mes turime ir galime valgyti, atsipalaiduoti ir kiek įmanoma gerai gyventi savo gyvenimą.

3. Pasirūpinkite kitu savo galimybių ribose

Turiu galvoje ir fizines, ir psichologines galimybes. Ir labai dažnai matau, kad šią pusiausvyrą išlaikyti yra itin sudėtinga.

4. Geriausia pagalba – rasti tinkamą gydymą

Negalite būti tokie geri, nuostabūs ir mylintys, kad Jūsų mylimas / artimas žmogus tiesiog imtų ir pasveiktų. Tai tiesiog neįmanoma. Būti kartu, palaikyti ir padėti yra labai svarbu. Tačiau pradžiai svarbiausia nelaukti, kol situacija taps itin sunki ir padėti rasti tinkamą profesionalią pagalbą. Pastebiu, kad žmonės vis bijo kreiptis dėl menkniekio, vis bando susitvarkyti patys, ir galiausiai kreipiasi tuomet, kai liga jau būna itin sunki. Tad nelaukite!

 

Informacija apie artimiausias paskaitas: Depresija paskaitos.